Weergeven resultaten 1 tot 17 van 17

Onderwerp: Nachtelijk zweten

Standaard Nachtelijk zweten

Hoi,
    Ik heb een vraagje over,.. de titel zegt het al
    Sinds een week of.. 2? of zoiets zweet ik snachts echt belachelijk veel. Ik word iedere nacht een keer wakker en ben dan overal drijfnat/bezweet, echt druppels in m`n nek, op m`n buik overal. Ik verplaats dan naar een andere plek in m`n bed en draai m`n deken om omdat alles vochtig en onprettig is.
    Ik maakte me er niet zo`n zorgen om maar vraag me nu toch af of het normaal is. Ik word steeds erg vermoeid wakker, meer dan voorheen. Waarom zou het kunnen zijn?

Premium ++ Account
    Sylvia93's Avatar

Standaard Re: Nachtelijk zweten

Hoi Enna,

Ik heb zo het één en ander opgezocht over jouw probleem, wanneer je langer dan 2 à 3 weken last van dit hebt zou het misschien handig zijn om eens naar je huisarts te gaan.
    Hij is natuurlijk nog steeds degene met de meeste kennis
    Als het echt heel erg is zijn er wel operaties die je kunt ondergaan tegen dit probleem, (al lijkt me dit niet 1 van de beste opties, is natuurlijk alleen een optie als het écht niet anders kan).
    Daarom zou ik zeggen breng eens een bezoekje aan je huisarts als je dat nog niet gedaan hebt.

liefs,

Hoi
    Bedankt voor je antwoord.
    Aan operaties wil ik niet denken hoor.. zo lang is het er nu ook weer niet. Ik vroeg me gewoon af waar het van kon komen. Misschien gaat het wel gewoon over. Ik wacht nog even denk ik, als het lang duurt ga ik wel naar de dokter dan.

Premium ++ Account
    Sylvia93's Avatar

Hooi,

Haha ja dat dacht ik ookal operaties zijn dr meestal alleen voor de echt extremere gevallen. Het is misschien wel handig om even af te wachten ik had op internet al gevonden dat als je er korter dan 2 à 3 weken last van zou hebben het waarschijnlijk vanzelf over zou gaan, gaat het echt langer duren is het misschien wel handig om je huisarts in te lichten

xxx

Citaat Origineel gepost door Enna Bekijk Post
    Hoi,
    Ik heb een vraagje over,.. de titel zegt het al
    Sinds een week of.. 2? of zoiets zweet ik snachts echt belachelijk veel. Ik word iedere nacht een keer wakker en ben dan overal drijfnat/bezweet, echt druppels in m`n nek, op m`n buik overal. Ik verplaats dan naar een andere plek in m`n bed en draai m`n deken om omdat alles vochtig en onprettig is.
    Ik maakte me er niet zo`n zorgen om maar vraag me nu toch af of het normaal is. Ik word steeds erg vermoeid wakker, meer dan voorheen. Waarom zou het kunnen zijn?

Hoi Enna,

Het zou eventueel een hormonenkwestie kunnen zijn. (bv: menopauze) Ik weet tuurlijk niet hoe oud (jong) je bent, maar nachtelijk zweten komt ook hierbij dus vaak voor. Ga als het te lang duurt gewoon langs je huisarts. Beter het zekere voor het onzekere nemen.

liefs
    Déylanna
    The best move is to follow your heart

Ik ben 24 dus de menopauze is het niet lijkt me. Maar misschien wel de menstruatie periode. Ik heb het nooit eerder gehad maar ik las ergens dat je dan ook veel kan zweten s'nachts.

katje45
    Guest

Citaat Origineel gepost door Enna Bekijk Post
    Ik ben 24 dus de menopauze is het niet lijkt me. Maar misschien wel de menstruatie periode. Ik heb het nooit eerder gehad maar ik las ergens dat je dan ook veel kan zweten s'nachts.
    Hallo Enna,

Klopt! Voordat je menstruatie begint daalt je oestrogeen gehalte in je bloed en als je daar gevoelig voor bent kan je last hebben van nachtelijk zweten. Hou het in de gaten, en bij twijfel contact openemen bij je huisarts.

Het is over!
    Ik denk dat het aan m`n menstruatie heeft gelegen, eerder had ik het nooit, en het duurde wel langer dan m`n menstruatie zelf. Maar het is over
    Misschien had ik er ook een beetje verhoging bij ofzo, ik voelde me ook erg moe.

Premium ++ Account
    Sylvia93's Avatar

Hee!!

Nou dat is nog eens goed nieuws!
    en nu maar hopen dat het weg blijft

liefs,

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Ik heb ook vaak last van nachtelijk zweten.
    Ik heb dat ooit 's vermeld aan een arts en die liet meteen een volledig bloedonderzoek afnemen...schijnt dat nachtelijk zweten een symptoom van bepaalde ziektes kan zijn..oa suikerziekte (de rest ben ik vergeten,maar was vrij serieus wat ik hoorde),dus als iemand hier last van heeft,krijgt,of terugkrijgt...laat het je arts weten en laat je bloed onderzoeken!!! Beter een bloedonderzoek dat aangeeft dat alles in orde is en het zweten 'onschuldig' is dan te lang met een ziekte rondlopen en er te laat achterkomen!!
    Xx
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

Ik snap het, dankjewel. Ik zal er aan denken áls het terug komt.
    Was het bij jou in orde?

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Ja,gelukkig wel
    Xx
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

Het is weer terug, maar het loopt nu wel vrij duidelijk samen met m`n menstruatie. Voorheen had ik het dus nooit, misschien word ik oud :P
    Een bloedonderzoek laten doen lijkt me in dit geval niet meer nodig toch?

Goed dat er bij jou ook niets aan de hand was.

Premium ++ Account
    Sylvia93's Avatar

Hoi Enna,

Bedoel je dat je nu het zweten hebt 's nachts, én dat je ongesteld bent? Want in dat geval zou ik dan gewoon afwachten tot je menstruatie weer over is, en dan kijken of je het nog steeds hebt, heb je het daarna weer een paar weken lang kun je in ieder geval altijd nog je bloed laten onderzoeken.

Groetjes,

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Hoi Enna,

Nachtelijk zweten tijdens je menstruatie is gelukkig niet zorgwekkend.
    Heb het momenteel ook,lastig maar te overkomen

Gaat het nog steeds goed verder?
    Sterkte meid!!
    Xx Ag

Banned Premium ++ Account

ook ik had veel last van overmatige transpiratie s,nachts.
    ik zit wel in overgang en heb hormonen gekregen, sindsdien is het stukken minder

Ik heb daar ook geregelt last van.
    nier iedere nacht, maar wel vaak en het gekke is dat dan alleen mijn boven benen bezweet zijn.
    denk ook de overgang, want dat is bij mij ook begonnen.

Soortgelijke onderwerpen

1. Nachtelijk transpireren tijdens menopauze
    By Helen in forum Menstruatie
    Reacties: 5
    Laatste Post: 18-06-12, 22:32
  2. 'Borstkanker door nachtelijk werk' - Blik op Nieuws
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 05-01-09, 13:50
  3. Oplossing tegen zweten !!
    By Boreas in forum Transpiratie
    Reacties: 2
    Laatste Post: 15-04-07, 17:02
  4. Zweten
    By betaline in forum Transpiratie
    Reacties: 2
    Laatste Post: 24-08-06, 14:02
  5. Overmatig zweten van handen en voeten
    By saartje in forum Transpiratie