Weergeven resultaten 1 tot 2 van 2

Onderwerp: Vocht in longen/gevoel te stikken

Standaard Vocht in longen/gevoel te stikken

Hallo,
    Ben nieuw hier, dus weet niet of het zo op de juiste manier gebeurd, daar komen we wel achter.

3 jaar geleden werd mijn galblaas samen met 13 galstenen verwijderd via een kijkoperatie. Voordien nam ik al omeprazole omdat ik anders vreselijke maagkrampen e.d. krijg. Neem nog steeds omeprazole. Probeer soms om het af te bouwen maar dat gaat gepaard met veel pijn. Nu is het al enkele keren gebeurd dat ik 's nachts wakker schiet en enorm begin te hoesten waarbij het dan ook nog lijkt of ik stikken ga en vooral niet meer ademen kan.
    Heb ook al sinds de operatie een erg dikke watermaag. Het is vooral doodeng om zo wakker te worden met dat stikgevoel en niet ademen kunnen. Weet ook niet of het wat met longen, maag, of evt. hart kan te maken hebben (longoedeem,embolie???) wie herkent zich wat in de verhaal en vooral hoe pak ik dit aan. IdeŽen???
    Laat maar horen, aub.

Een ongeruste levensgenieter.

katje45
    Guest

Standaard Re: Vocht in longen/gevoel te stikken

Citaat Origineel gepost door dolfijntjemonique Bekijk Post
    Hallo,
    Ben nieuw hier, dus weet niet of het zo op de juiste manier gebeurd, daar komen we wel achter.

3 jaar geleden werd mijn galblaas samen met 13 galstenen verwijderd via een kijkoperatie. Voordien nam ik al omeprazole omdat ik anders vreselijke maagkrampen e.d. krijg. Neem nog steeds omeprazole. Probeer soms om het af te bouwen maar dat gaat gepaard met veel pijn. Nu is het al enkele keren gebeurd dat ik 's nachts wakker schiet en enorm begin te hoesten waarbij het dan ook nog lijkt of ik stikken ga en vooral niet meer ademen kan.
    Heb ook al sinds de operatie een erg dikke watermaag. Het is vooral doodeng om zo wakker te worden met dat stikgevoel en niet ademen kunnen. Weet ook niet of het wat met longen, maag, of evt. hart kan te maken hebben (longoedeem,embolie???) wie herkent zich wat in de verhaal en vooral hoe pak ik dit aan. IdeŽen???
    Laat maar horen, aub.

Een ongeruste levensgenieter.
    Hoi,

Ik kan je eigenlijk alleen maar adviseren om naar je arts te gaan. Je maakt je duidelijk zorgen.

Soortgelijke onderwerpen

1. Vocht in de enkels?
    By rafaelo in forum Algemeen
    Reacties: 1
    Laatste Post: 13-12-11, 19:44
  2. Vocht in enkels
    By Blij in forum Algemene medische vragen
    Reacties: 9
    Laatste Post: 27-04-10, 23:16
  3. Rokende leerlingen moeten badge met zwarte longen dragen - Verpleging en Verzorging
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 28-01-07, 09:22
  4. Rokende leerlingen moeten badge met zwarte longen dragen - Verpleging en Verzorging
    Laatste Post: 27-01-07, 16:50
  5. Duizenden Nederlanders laten longen testen - RTL Nieuws
    Laatste Post: 15-11-06, 19:20