Weergeven resultaten 1 tot 8 van 8

Onderwerp: Hoe vaak wegen is normaal?

  1. #1

    Standaard Hoe vaak wegen is normaal?

    Ik ben net bijna een week ontslagen uit een eetstoorniskliniek, het gaat best goed.

    Ik weet niet goed hoevaak normaal is om te wegen?? Ik ben geobsedeerd door dat rotding, en woog mij voor mijn opname keivaak, en in mijn opname 1-2 keer per week.

    Wat is normaal en gezond?

  2. #2

    Standaard Re: Hoevaak wegen is normaal??

    Hoi,

    Ik weet precies wat je bedoeld en hoe je je voelt. Maar wat denk jij dan dat normaal en gezond is? Ik ben ook opgenomen geweest maar ik kan me niet voorstellen dat jullie het daar nooit over gehad hebben.
    Zit je op gezond gewicht? eigenlijk is het dan helemaal niet nodig om te wegen, pas als je ineens geen kleren meer aan kunt en een paar maten extra moet kopen. Maar ik weet dat het niet zo makkelijk is...ik moet ook controle houden over mijn gewicht op 1 of andere manier. Misschien kun je het een beetje afbouwen? eerst een tijd 1 keer per week? Ik ben ook de mist in gegaan toen ik toch weer vaker ging wegen en dat sta je ineens weer elke dag op dat ding en staat alleenmaar je genezing in de weg!
    Heb je nog een eetschema?
    suc6 :-)

  3. #3
    Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar
    Lid sinds
    13-02-2007
    Locatie
    Gent
    Posts
    7.749

    Standaard Re: Hoe vaak wegen is normaal?

    1 maal per week op dezelfde dag,hetzelfde tijdstip,met/zonder dezelfde kleren geeft een duidelijk en goed beeld.
    Iedere dag op dat ding gaan staan heeft écht geen zin en geeft vaak een vertekend en teleurstellend resultaat
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

    Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

  4. #4

    Standaard Re: Hoe vaak wegen is normaal?

    Hmm okee...

    Ik moet afkicken van dat ding eigenlijk.. Nu zit er een periode van 2 weken tussen want donderdag moet ik bij de huisarts wegen..

  5. #5

    Standaard Re: Hoe vaak wegen is normaal?

    hallo,
    ik erken dit probleem.
    Ik ben ook net opgenomen geweest in een centrum voor eetstoornissen. Daar werden we gewogen op maandag en donderdagmorgen. Vreemd, ik was bang voor die momenten, omdat ik zelf niks in de hand had. Thuis stond ik zo veel op de weegschaal, wel 20 keer per dag. Ik controleerde alles.
    Nu ik terug thuis ben ben ik ook enorm gedwongen om op de weegschaal te staan. Maar het lukt me om enkel s'morgens op de weegschaal te staan. Ik hoop dat dat in de toekomst kan afgebouwd worden.
    knuf Gin

  6. #6

    Standaard Re: Hoe vaak wegen is normaal?

    High cure van de Ursula?

Soortgelijke onderwerpen

  1. Reacties: 6
    Laatste Post: 27-06-10, 14:44
  2. Vaak zin
    By geennaam in forum Vrouwen
    Reacties: 8
    Laatste Post: 05-01-09, 14:33
  3. Hart voelen kloppen-normaal?
    By rafaelo in forum Bloedvaten en hart
    Reacties: 5
    Laatste Post: 31-01-08, 17:24
  4. Wegen van dit Leven
    By Petra717 in forum Gedichten
    Reacties: 2
    Laatste Post: 06-11-07, 18:57
  5. Voor veel patiënten toch een normaal leven - Gelderlander
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 01-04-07, 13:01