Weergeven resultaten 1 tot 8 van 8

Onderwerp: Verslaafd aan medicijn

  1. #1

    Standaard Verslaafd aan medicijn

    Ik ben al een aantal jaar verslaafd aan xanax, een benzodiazepine, ik wil graag afbouwen en zo medicatie-vrij worden, hoe doe ik dat best?
    Ik mankeer niets, een arts schreef me dat voor ( ik kende dat middel niet) toen ik in een periode van enkele echtelijke problemen zat die zonder pillen ook wel zouden zijn voorbij gegaan.

  2. #2
    katje45
    Guest

    Standaard Re: verslaafd aan medicijn

    Hallo,

    Je kan het op 2 manieren doen. De eerste is rigoreus stoppen met deze medicatie en dan heb je ongeveer een week last van afkickverschijnselen.

    De tweede is langzaam afbouwen. Dus eerst een kwart tablet minder en dan elke week een kwart tablet minder en als je bij de laatste kwart ben stop daar dan niet meteen met, maar deel die dan nog een week doormidden en dan na 1 week stop. Zal je nog iets van afkickverschijnselen hebben, maar in ieder geval minder heftig.

    Hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt.

  3. #3

    Standaard Re: verslaafd aan medicijn

    Dank je Katje45, hier heb ik zeker wat aan.

    Groetjes
    Maryse

  4. #4
    Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar
    Lid sinds
    13-02-2007
    Locatie
    Gent
    Posts
    7.749

    Standaard Re: Verslaafd aan medicijn

    Sterkte Maryse!!
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

    Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

  5. #5
    suuuus
    Guest

    Standaard Re: Verslaafd aan medicijn

    hoeveel gebruik je als ik vragen mag?

  6. #6

    Standaard Re: verslaafd aan medicijn

    Citaat Origineel gepost door katje45 Bekijk Post
    Hallo,

    Je kan het op 2 manieren doen. De eerste is rigoreus stoppen met deze medicatie en dan heb je ongeveer een week last van afkickverschijnselen.

    De tweede is langzaam afbouwen. Dus eerst een kwart tablet minder en dan elke week een kwart tablet minder en als je bij de laatste kwart ben stop daar dan niet meteen met, maar deel die dan nog een week doormidden en dan na 1 week stop. Zal je nog iets van afkickverschijnselen hebben, maar in ieder geval minder heftig.

    Hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt.

    Hoi
    Ik wilde vragen over stoippen met medicijn. Ik slikte tamazepam maar half jaar en maar 10 mg om de dag en toch ben ik verslaafd geworden.Ik ging minderen en dan opeens zwanger dus ik moet stoppen. Ik zit al 5de week met stoppen dus helemaal niet slikken. Ya eerste week had ik veel rare dromen soms nachtmerries. Het is al 5de week en ik slaap nog steeds heel raar, 40 min pf 1 uur dan wakker, voor de volgende stuk dooslapen soms lukt soms moeilijk. Rare slaappatron. Wie kan mij zeggen hoe lang kan dat duren en komt er ooit een eind aan? Ik las dat er 2 maanden nodig om normaal te gaan slapen
    Mischien weet u iets over?

  7. #7
    Banned Premium ++ Account
    Lid sinds
    17-02-2010
    Locatie
    overijssel
    Posts
    4.076

    Standaard Re: Verslaafd aan medicijn

    komen de klachten nog wel van de temazepam?
    afkicken van 10 mg is niet zo moeilijk, zeker niet als je het om de dag slikte.
    temazepam 10 mg is een heel licht inslaapmiddel...
    heb het zelf ooit ook gehad, 40 mg en was na 3 dagen klachten vrij.
    zou het miss. niet wat hormonaal zijn, daar je zwanger bent....??
    maar dit is dus mijn mening/optie, het kan zijn dat een ander er anders over denkt!
    succes en geniet van je zwangerschap!

  8. #8

    Standaard Re: Verslaafd aan medicijn

    Volgens mij is het ook in vloeibare vorm verkrijgbaar. wat je het beste kunt doen is heel langzaam afbouwen en als het medicijn niet meer is te breken in bv. 5 mg. overgaan op de vloeibare vorm.. Dit is in ieder geval vaak het advies bij paroxetine.. ook zo`n medicijn wat ze zouden moeten verbieden....

Soortgelijke onderwerpen

  1. Verslaafd aan slaappillen
    By Wendy in forum Medicatie en pijnbestrijding
    Reacties: 14
    Laatste Post: 09-08-18, 07:52
  2. Verslaafd aan eten
    By shygirl* in forum Algemeen
    Reacties: 3
    Laatste Post: 26-02-15, 16:50
  3. Verslaafd aan de computer
    By Agnes574 in forum Algemeen
    Reacties: 18
    Laatste Post: 29-04-09, 22:52
  4. Roaccutane, medicijn informatie - Artikel
    By Leontien in forum Huid - gezicht
    Reacties: 0
    Laatste Post: 12-03-09, 12:22
  5. Medicijn Protelos soms gevaarlijk - Nos
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 24-11-07, 21:21