Origineel gepost door
Mike
Hoi,
Ik heb nu ondertussen enkele maanden last van jeuk. De ene dag is 't erger en de andere dag is 't minder erg. Hiervoor ben ik naar de huisarts geweest die eerst constateerde dat ik een droge huid had en een paar gesprekken later met wat meer onderzoek bleek ik waarschijnlijk een vorm van exceem te hebben. Door minder gebruik van zeep, shampoo, etc. is de jeuk verminderd maar ik heb erg nog iedere dag last van - vooral bij hogere temperaturen.
Het gekke is, ik heb er meestal ook meer last van als er meer mensen om me heen zijn en tevens lijkt het zo dat mensen om mij heen ook last van jeuk krijgen. Nu gebeurt vaak dat als 1 persoon regelmatig krabt, dan gaan andere mensen dat ook doen. Maar anderen beginnen al te krabben zonder dat ik begin te krabben -- ik heb ondertussen mijzelf aangeleerd om niet te krabben, ook als ik zie dat andere mensen om me heen krabben.
Ondertussen is het al maanden zo dat als ik ergens ben, beginnen mensen om me heen te krabben. Ik kan gewoon nergens meer komen zonder dat er mensen regelmatig krabben, dus ga ik denken dat ik daar de oorzaak van ben. Volgens mijn huisarts kan dat niet en heeft mij ondertussen zelfs al naar een psychotherapeut doorverwezen om mij te overtuigen dat ik niet de oorzaak ben van de jeuk.
Stel dat mijn huisarts gelijk heeft -- daar ga je in ieder geval wel vanuit -- dan komt bij mij de vraag op: hoe komt het toch dat overal waar ik kom beginnen mensen die bij mij in de buurt zijn of mensen tegen wie ik praat, beginnen regelmatig te krabben. Of dat nu mensen zijn die ik regelmatig zie, of mensen zijn die ik nog nooit eerder gezien heb. Ik word er gewoon helemaal gek van!
Klinkt dit bekent? Heeft iemand dit ook? Of ben ik gewoon al gek geworden?
Bij voorbaat dank voor je reactie,
Mike