Weergeven resultaten 1 tot 5 van 5

Onderwerp: Verhoogde kans op vroege dood dankzij slaappillen

  1. #1
    Redactie Premium + Account
    Lid sinds
    30-01-2012
    Locatie
    Arnhem
    Posts
    219

    Standaard Verhoogde kans op vroege dood dankzij slaappillen

    Verhoogde kans op vroege dood dankzij slaappillen

    In een Amerikaans onderzoek werd onlangs een verscheidenheid aan slaapmiddelen getest op eventuele bijwerkingen. Er werden o.a. de volgende pillen getest; benzodiazepinen, temazepam, diazepam, zolpidem, zopiclon en zaleplon. Uit het onderzoek bleek dat mensen die bepaalde slaappillen gebruiken 4,6 keer meer kans op overlijden hebben gedurende een periode van 2,5 jaar.

    Kanttekening hierbij is dat hoe hoger de dosis is hoe meer risico men loopt. Zo lopen mensen die meer dan 132 slaappillen per jaar slikken 5,3 keer meer kans op overlijden. Mensen die 4 tot 18 pillen per jaar tot zich nemen hebben 3,6 keer meer kans op overlijden dan mensen die totaal geen slaappillen slikken. Daarnaast lopen mensen die een hoge dosis aan slaapmiddelen slikken een verhoogd risico op kanker.

    Slik jij wel een iets om te kunnen slapen? Vraag je je wel eens af wat dat voor je gezondheid betekent?

  2. #2
    Premium ++ Account christel1's Avatar
    Lid sinds
    14-09-2010
    Locatie
    Buggenhout, België
    Posts
    2.806

    Standaard Re: Verhoogde kans op vroege dood dankzij slaappillen

    Ik slik al 12 jaar iets om te kunnen slapen maar het is iets slikken of niet slapen... heb het ooit geprobeerd en ik liep rond gelijk een zombie.. ik sliep dus niks maar ook niks, ja een kwartiertje per nacht maar dat houd je echt niet vol... en dat was dan effe indutten en terug wakker terwijl je lichaam wel slaap nodig heeft... En dat hou je echt niet vol... en ik moet toegeven ik neem veel meer dan 18 pillen per week hoor, dus nog niet op jaarbasis dat mag ik nog niet tellen...
    Leef vandaag, morgen komt wel

  3. #3

    Standaard Re: Verhoogde kans op vroege dood dankzij slaappillen

    Dag Mark, I know daarom ben ik begonnen met het afbouwen: helaas is dat een moeilijke weg en weten de huisartsen ook niet altijd goed hoe dat veilig te doen. Ik heb er dus veel over gelezen en ga het zeker doen Het is alleen zo dat je lichaam tolerant wordt voor slappillen (benzodiazipines in mijn geval), daardoor is het erg oppassen voor de ontwenningsverschijnselen.

  4. #4

    Standaard Geestelijke gezondheid.

    Is het mogelijk dat psychische aandoeningen zoals depressie en angststoornissen worden veroorzaakt door externe factoren in plaats van interne chemische onevenwichtigheden?

  5. #5

    Standaard Alternatieve geneeswijze en spiritualiteit.

    Kan het gebruik van psychedelische middelen zoals ayahuasca een effectieve behandeling zijn voor geestelijke gezondheidsproblemen zoals depressie en angststoornissen?

Soortgelijke onderwerpen

  1. Noodgedwongen op dieet dankzij Mars
    By Mark in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 5
    Laatste Post: 21-02-12, 18:10
  2. Pil en te vroege menstruatie
    By JessS in forum Menstruatie
    Reacties: 2
    Laatste Post: 18-11-11, 10:24
  3. 'Lekker slapen dankzij slaap-app'
    By Leontien in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 1
    Laatste Post: 31-10-11, 13:36
  4. Meer 'vroege' abortussen - De Telegraaf
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 11-02-10, 22:20
  5. Verslaafd aan slaappillen
    By Wendy in forum Medicatie en pijnbestrijding
    Reacties: 13
    Laatste Post: 10-12-09, 14:25