Hallo iedereen,
Ik ben nieuw hier en wil graag even mijn verhaal kwijt aangezien ik nu al enkele maanden sukkel met mijn gezondheid en ik maar geen licht zie aan het einde van de tunnel.
Zoon 4tal maanden geleden stortte ik tijdens het lunchen plots in elkaar (het voelde alsof ik uit het niets een enorm lage suikerspiegel had). Ik lag op de grond en dacht echt dat het afgelopen was (ik beefde en had gewoon geen kracht meer), enkele mensen gaven me toen wat suikers (appelsap) en zo knapte ik langzaam op. Dit incident gebeurde na een jaren van acute stress in combinatie met zware fysieke inspanningen en slechte eetgewoontes. De dagen na dit incident kon ik gewoon niets meer en ik dacht dat ik diabetes had (met alle klassieke symptomen zoals dorst, regelmatig naar het toilet, lage suikerspiegels, geen energie, gewichtsverlies). Bloedtesten toonden echter aan dat ik in prima gezondheid was en de dokter zei me dat ik een stevige burn-out had en dat ik op enkele maanden rust moet rekenen. Hij merkte ook op dat mijn schildklier te traag werkte maar dat dit moet verholpen zijn met rust (mijn TSH was 5.6). De eerste twee maanden na dit incident kon ik praktisch niets (ik lag in bed en voelde me volledig op, ik heb men job moeten opgeven en ben zelf terug bij men ouders gaan wonen).
Nu ben ik 4 maand verder en ben ik wel wat opgeknapt (heb al meer energie, kom weer buiten en volgende maand start ik een nieuwe job, ook sociaal gaat het weer beter en ik heb voor het eerst in jaren een relatie). Ik blijf spijtig genoeg met enkele symptomen kampen waar ik maar niet vanaf geraakt en nu vroeg ik mij af of mijn schildklier daar voor iets tussen zou kunnen zitten? (aangezien veel van mijn symptomen overeen komen een te trage schildklier).
- Regelmatig lage suikerspiegels
- Lage lichaamstemperatuur (bij het wakker worden rond de 35.5 en in de late namiddag loopt dit op tot 36.2), ik heb het dus ook heel snel koud.
- Mijn keel voelt licht geïrriteerd aan (ik zou het geen keelpijn noemen maar wanneer ik praat voelt het gewoon heel ruw aan) dit gaat een beetje op en af
- Een stijve nek - schouders
- Concentratieproblemen (mijn hoofd zit soms in een soort van wolk)
- Geen libido (wat toch gek is voor een man van 25)
- Ik voel me steeds beter in de avond (terwijl ik vaak een grote dip heb in de ochtend)
- Lichtgevoeligheid, als het kan loop ik heel de dag met een zonnebril (volgende week kan ik gelukkig naar de oogarts)
- Soms angstig in drukke plaatsen (vooral warenhuizen etc)
- Soms angstige dromen voor het wakker worden (alsof mijn brein in brand staat, ik voel me dan overdag ook vaak niet zo helder)
- Veel last van acne (voor het eerst in jaren)
Eigenlijk ben ik ondanks alles nog in prima fysieke conditie, ik loop makkelijk 15km en recupereer vrij snel, ik gok dus op een hormonaal probleem. Vorige week had ik nog een bloedtest en mijn schildklier zit nu aan 4.8. Wat mij toch nog steeds aan de hoge kant lijkt, ik heb spijtig genoeg enkel de TSH waarde.
Ik ga binnenkort naar een endocrinoloog en hoop zo toch wat meer te weten te komen maar wat denken jullie?