Het grote probleem van maagzuur is het verkrijgen van maagzuurremmers. Op de televisie en het internet wordt iedere dag wel een maagzuurremmer aangemoedigd. Dit is echt tegen het zere been. Het slikken van maagzuurremmers of maagzuurblokkers is zeker niet zo gezond als de advertenties doen geloven. Ik snap ook niet waarom deze medicijnen nog steeds zomaar zonder recept zijn te verkrijgen. In mijn ogen is het alleen noodzakelijk bij chronisch maagzuur, maar niet bij incidenteel maagzuur.
Maagzuur is namelijk noodzakelijk voor het lichaam en mag niet worden onderschat. Daarnaast kan het slikken van maagzuurremmers een negatief effect hebben op het magnesiumpeil in het lichaam. Het kan zelfs leiden tot een magnesiumtekort. Ondanks dat maar weinig mensen deze aandoening kennen is het een groot probleem.
In mijn ogen zijn huismiddelen de beste optie tegen brandend maagzuur. Denk hierbij aan bijvoorbeeld gemberthee of venkelthee. Opmerkelijk genoeg gebruiken maar weinig mensen deze middelen. Overigens boerenkool is ook uitermate geschikt tegen maagzuur. Ik vond hier overigens nog een lijstje met handige
tips tegen maagzuur.