Weergeven resultaten 1 tot 2 van 2

Onderwerp: Gewichtstoename door Mirtazapine??

  1. #1

    Standaard Gewichtstoename door Mirtazapine??

    Ik gebruik sinds een maand of acht Mirtazapine vanwege doorslaapproblemen. Ik neem elke avond 7,5 mg en ik slaap er heel goed op. Ik ben heel veel aangekomen (15 kg) sinds ik het gebruik maar ik legde geen verband met de Mirtazapine, dacht dat ik teveel snoepte. Ik kom wel vaker aan en val weer af maar deze keer ging het wel heel snel. Bovendien merk ik dat ik geen taille meer heb terwijl ik normaal als ik wat aankwam nog altijd wel mijn taille behield. Het lijkt of mijn maag, darmen zijn opgezwollen.
    Zal mijn gewicht weer afnemen als ik stop of sterk verminder met het gebruiken van Miratzapine?

  2. #2

    Standaard Re: Gewichtstoename door Mirtazapine??

    Ik gebruik mirtizapine nu ruim een jaar en ik ben ongeveer 25 kg (!) aangekomen. Ook de eetbuien herken ik. En terwijl je wel anders wilt, kun je ze niet stoppen.
    Ik ben nu onder behandeling bij een homeopaat en op zijn advies en met zijn begeleiding ben ik aan het stoppen. De eerste weken heel huilerig en down, alsof ik een jaar lang alles had weggestopt ( ik verloor m'n paard, m'n vader en me oma binnen een jaar)
    Nu bijna een maand later, nog wel m'n mindere dagen en erg moe, maar wel weer energie om de dingen te doen die ik leuk vind.

Soortgelijke onderwerpen

  1. Gewichtstoename
    By wuiver in forum Overgewicht
    Reacties: 1
    Laatste Post: 03-12-12, 22:42
  2. Remeron (mirtazapine) 30 mg, Ervaringen gevraagd!
    By vogeltje1990 in forum Antidepressiva
    Reacties: 10
    Laatste Post: 17-11-12, 12:25
  3. Mirtazapine/remeron ervaringen en autorijden
    By linday in forum Antidepressiva
    Reacties: 9
    Laatste Post: 21-08-12, 19:06
  4. Gewichtstoename door de pil? - Artikel
    By Agnes574 in forum Anticonceptie
    Reacties: 0
    Laatste Post: 29-10-09, 16:37
  5. Gewichtstoename door pilgebruik?
    By san1974 in forum Anticonceptie
    Reacties: 3
    Laatste Post: 29-04-06, 19:03