Pagina 1 van 24 12311 ... LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 1 tot 50 van 1151

Onderwerp: Afbouwen Paroxetine

Marretjuhh
    Guest

Standaard Afbouwen Paroxetine

Hallo,

Ik ben nieuw hier, en ik heb al een onderwerp gezien m.b.t afbouwen paroxetine, maar weet niet of daar nog veel naar gekeken wordt, dus ik open even een nieuwe. Hoop niet dat het erg is. Ik ben sinds twee weken bezig met afbouwen na 5 jaar paroxetine geslikt te hebben. Ik heb enorme last van ontwenningsverschijnselen. Prikkelbaar, pijn in me lijf, onrustig(angstig) gevoel, vreemd gevoel in me hoofd(ik kan er geen naam aan geven, maar lijkt wel alsof ik heel de dag duizelig ben), huilbuien, en ga zo maar door. Van de psychiater heb ik ter ondersteuning oxazepam gekregen, maar wil die niet steeds slikken als ik me zo voel. Maar af en toe is het gewoon niet uit te houden. Heeft iemand tips hoe ik hier het beste doorheen kan komen? Het valt me erg zwaar, en de neiging om tach maar weer een hele te slikken is soms heel groot, maar ik wil er gewoon vanaf, want het is en het blijft verslavende rotzooi. Als ik er ook eenmaal vanaf ben, zal ik ook aan geen enkele A.D meer beginnen.

Groetjes

marietje
    Guest

Standaard Re: Afbouwen Paroxetine

Hallo,

Ook ik ben nieuw hier. Ruim anderhalf jaar heb ik paroxetine gebruikt en ben sinds een week of negen aan het afbouwen. De eerste 2 weken had ik het gevoel alsof ik de hele tijd licht in het hoofd was en steeds misselijk. Dat is overgegaan en daarna had ik het gevoel alsof ik de hele wereld aan kon. Maar helaas dat was van korte duur want sinds een week of 2 voel ik me de hele tijd een dweil. Misselijk, last van diarree en vervolgens juist weer verstopt. Last van hyperventalie door de angst dat er wat mis is met mij. Ook veel last van mijn spieren in nek en schouders. Wie herkent deze klachten ????

Marretjuhh
    Guest

Deze klachten herken ik maar al te goed. Gister had ik een goeie dag met maar weinig klachten. Vandaag is het weer prut. Voel me down, licht in mijn hoofd, last van mijn darmen en ga zo maar door. Ik weet dat het voor een goed doel is, maar soms is het verrotte moeilijk.

marietje
    Guest

Vandaag naar de huisarts geweest. Moet weer terug naar een hele tablet. Dit was mijn tweede poging die helaas ook weer is mislukt. De huisart vergelijkt het met iemand die suikerziekte heeft en insuline nodig heeft. Hij beweert ook dat ik een tekort heb van een bepaalde stof waardoor het afbouwen dus niet wil lukken. Mag het over een poos weer proberen maar hij is bang dat door dat tekort aan die stof dat ik er de rest van mijn leven aan zit. Wat een domper is dat om te horen maar goed zoals het nu gaat wil het ook niet dus leg me er voorlopig maar weer bij neer.

hoi,

Ik ben nu ook (sinds 13 juni) gestopt met de paroxetine.
    Ik kan je vertellen het is een verschikking. Net zoals alle mensen
    die op deze forums hebben gescheven heb ik ook last van rare
    bijverschijnselen. En dat vind ik geeneens zo heel erg.
    Ik ben lichaamelijk heel erg uitgeput. Met mijn tanden poetsen bijvoobeeld
    moet ik pauzes nemen. Een tijdje geleden had ik gesolliceerd
    naar een opleiding verpleegkundige die ik dankzij deze TROEP
    moet afzeggen. Verpleegkundige worden kan ik helaas voor een
    tijdje wel VERGETEN!!! ik vind dit echt heel erg wat het was mijn
    droom.

Ook is het waar dat de mensen in de psychiatrie liegen over de bijwerking
    van deze medicijnen. Ik kreeg van de verpleegkundige een recept voor paroxetine en ik moest het zelf allemaal maar uizoeken. Ook had ik geen
    arts waar ik terecht kon als ik rare verschijnselen had. Dit gebeurde allemaal
    in Meerkanten in Ermelo. Ik ben echt heel erg boos en vooral verdrietig dat
    ik nu niet mijn droombaan zal kunnen krijgen. Ik loop nogsteeds thuis wat ook
    niet erg bevordelijk is voor iemand die depressief is.
    Ik ben nog maar 20 jaar en ik voel me zoals iemand die 80 is.
    Zelfs mijn oma is nog fitter dan ik ben. Ik kan alleen maar op de bank
    zitten.

Nu vraag ik mij af of ik van deze moeheid af zal komen voor Februari 2008. als dat namelijk zo zal zijn, kan ik toch de opleiding doen.
    Ik wil dit zo graag! Weten jullie geen manier hoe ik van mijn moeheid af moet
    komen?

Groetjes, en allemaal heel veel succes en sterkte toegewenst!

marietje
    Guest

Hallo Kittykit,
    Van mijn huisarts heb ik begrepen dat dit allemaal ontwenningsverschijnselen zijn die met enkele weken over zouden moeten gaan. Is dit nou niet het geval zou het zo kunnen zijn dat je misschien net als ik die stof blijvend nodig hebt omdat er niet genoeg van die stoffen wordt aangemaakt. Als het te lang duurt zou ik er toch maar weer eens maar de huisarts over gaan praten want ik weet precies wat je voelt en dat is zeker geen pretje.

Hallo marietje.

Duurt het normaal gesproken echt maar een paar weken?!
    Ik ben nu al 9 weken gestopt met de medicijnen.
    Heel erg bedankt voor je tip. Dan ga ik toch eens bij de
    huisarts langs!

Hallo allemaal,
    ik ben nieuw op dit forum. Wat een ellende. Ik ben momenteel aan het proberen te stoppen met paroxetine. Wat een raar spul. Het hielp prima tegen mijn klachten maar de vermoeidheid, gebrek aan libido en de darmklachten waren niet gering. Ik heb het maar een maand of 6 gebruikt. Nu zit ik op om de dag een half tablet. Eigenlijk heb ik het meest last van duizeligheid en een heel raar gevoel in mijn hoofd. Ik werk (nog op therapeutische basis ) als verpleegkundige op een hele drukke longafdeling en dat is bijna niet te doen als je je zo voelt. Je kunt bijna niet functioneren.
    Ik heb geen last meer van depressieve klachten of angsten. Als ik al deze reacties lees en ook op andere forums slaat je de angst om het hart. Hoe lang gaat dit duren?
    Als ik dit geweten had had ik toch om een ander middel gevraagd of een consult bij een psychiater gevraagd. De huisarts had me alleen verteld van de bijwerkingen bij het opstarten, geen woord over de mogelijke problemen bij het stoppen. Alleen dat het rustig aan moest. Op dat moment wilde ik alleen maar geholpen worden. De paniekaanvallen waren overweldigend.

Felice
    Guest

Oh Witte, ik herken dat helemaal...ik wou ook dat mijn huisarts gezegd had dat je er niet meer of bijna niet meer van af komt! Maar dat deed hij dus ook niet. En op dat moment was het bij mij ook zo nodig, dat je alleen maar geholpen wenst te worden.
    Ik durf gewoon niet meer te stoppen...en gebruik het nu 6 en half jaar ruim...
    (ik zat trouwens ook in de verpleging...)
    Is het voor jou een optie om het dan maar te blijven gebruiken als je daar niet(te) veel last van hebt? Sterkte!

Felice
    Guest

Hoi Kittykit,
    Mocht je niet meer de verpleging in omdat je seroxat/paroxetine slikt? Wie zei dat dan? En heb jij dat verteld of ingevuld op een formulier? En hebben ze daar een gesprek met je over gehad, zodat jij het zelf toe konlichten? En wat, als je juist goed functioneert met seroxat?! Wat is hun reden om je dan niet aan te willen nemen? Misschien kom je wel serotonine tekort en functioneer je juist goed als je dit inneemt!

Ik kan me daar echt een beetje boos over maken, c.q. over opwinden. Het is discriminatie vind ik. Als iemand suikerziekte heeft wordt die toch ook niet afgewezen op grond van dat die insuline nodig heeft? Althans, dat neem ik aan.

En, in februari start inderdaad de nieuwe opleiding, maar in september ook weer! 2x per jaar, dus geef je zelf eventueel dit half jaar erbij! Dat is niets om een mensenleven en kun je misschien intussen ''geestelijk op orde'' komen.

Meid, als dit jouw droom is om in de verpleging te gaan, ga er dan voor en laat je niet zomaar afwijzen voor zoiets. Tenzij er een andere reden meespeelt vanuit de sollicitatiecommissie natuurlijk, die jij of wij niet weten.

Ik zat zelf ook in de verpleging en weet wat het is om dat werk zo graag te doen, en dan niet meer te kunnen. Een soort rouwproces bij mij. Ik mis het nog steeds, na jaaaaaaaaaaaaren nu al...en voel me mislukt omdat ik niet meer werk.

Wens jou heel veel succes en gá er voor, hoor!
    Laat je nog wat horen hoe het gaat?? Je mag me ook mailen en ga voor je droom!

hoi allemaal,
    ikzelf slik al 6 jaar seroxat.paar keer geprobeerd af te bouwen,maandenlang kruimeltje eraf.maar de electrische schokken door mn hele lijf en de daarbij horende electricshe geluiden om me heen drijven me tot waanzin,ben bang dat ik nooit meer van deze troep afkom.ik kon zelfs mn kinderen niet meer verstaan omdat ik alleen maar geknetter hoorde.zit nu dan maar weer op n halve per dag.......heb n gevoel dat hoe langzaam ik ook afbouw,de afkicksverschijnselen me dwingen weer meer in te nemen.moedeloos wordt je ervan.....groetjes van karin

Premium ++ Account Petra717's Avatar
    Dagboek berichten
    18

Hoi KarinR,

Om welke redenen ben je begonnen met Seroxat?

Knuffel,
    Petra
    Just remember everyone reacts in a different way...
    Just respect that, even when it's hard...

hoi petra,
    6 jaar geleden ben ik n aantal mensen verloren,plus ik kreeg last van body dismorphic disorder.daarom begonnen met seroxat[paraxotine nu]....

Hallo,

ook ik ben momenteel aan het afbouwen met Seroxat. Ik had een hele tablet per dag (20mg) en zit nu sinds donderdag aan een halve. Ben elke ochtend misselijk, duizelig en heb hele dag hoofdpijn. Ook is het net of werken mijn ogen wat minder goed (met scherp zien etc.). Ik heb in totaal ongeveer 3 maand aan de seroxat gezeten. Maar ik lees hier dus dat deze afkickverschijnselen wel normaal zijn? En weet ook iemand hoelang dat ongeveer duurt?

Alvast bedankt en sterkte voor iedereen!

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Waarom meteen naar een halve?
    Normaal gezien ga je van een hele naar één dag een halve en de andere dag een hele...en dan pas naar een halve!!
    De ontwenningsverschijnselen zijn erger of minder erg door HOE je afbouwt!
    Hoe langzamer je afbouwt,hoe minder (lang) ontwenningsverschijnselen!
    Trust me...I've been there many times before...
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

Citaat Origineel gepost door agnes574 Bekijk Post
    Waarom meteen naar een halve?
    Normaal gezien ga je van een hele naar één dag een halve en de andere dag een hele...en dan pas naar een halve!!
    De ontwenningsverschijnselen zijn erger of minder erg door HOE je afbouwt!
    Hoe langzamer je afbouwt,hoe minder (lang) ontwenningsverschijnselen!
    Trust me...I've been there many times before...
    Volgens de huisarts kon ik beginnen af te bouwen met een halve per dag. Ze hebben daar niks gezegd over ene dag dit en andere dag dat...
    Dus daarom doe ik dus een halve, ga (ging) ervan uit dat dokters wel weten wat ze voorschrijven...

Ze hebben ook gezegd, 4 weekjes een halve en als dat goed gaat, stoppen! Dus ook niet kleinere hoeveelheden dan een halve.

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Ppppfff....dat vind ik wel érg drastisch afbouwen hoor!
    Geen wonder dat je dan ontwenningsverschijnselen hebt!!
    Normaal wordt er voorgeschreven: één/half, half, half/kwart, een kwart, om de dag een kwart en dan pas stoppen...telkens een maand tot 6 weken elke stap...
    Maar misschien willen ze je er snel vanaf hebben omdat je hebt aangegeven zo snel mogelijk te willen stoppen met die medicatie???
    Of misschien kun je sneller afbouwen doordat je het maar 3 maanden dagelijks hebt gebruikt??? Ik weet het ook niet hoor,maar dit afbouwschema heb ik van verschillende huisartsen,psychiaters/psychologen, en artsen van UZ Gent.....
    Ik zie het gewoon als volgt;
    -snel afbouwen én stoppen met veel ontwenningsverschijnselen of
    -langzaam afbouwen én stoppen met weinig tot geen ontwenning...
    Ik persoonlijk kies voor het laatste,maar ieder zijn ding hé

Ik wens je veel sterkte in ieder geval!!!
    Agnes
    Laatst aangepast door Agnes574 : 19-02-08 om 22:12
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

Jolanda25
    Guest

Hallo,

Ik ben nieuw hier en heb alles eens goed doorgelezen.
    Ik herken een hele hoop dingen die hier boven staan geschreven (helaas).
    Zelf heb ik nu ongeveer 6 maanden paroxetine geslikt, dit had ik voor geschreven gekregen omdat ik veel last had van paniek en angstaanvallen.
    Ik ben nu ruim 5 weken geleden gaan afbouwen met een half tabletje per dag (van 20mg naar 10mg) En ben nu sinds 5 dagen helemaal gestopt (iov met de huisarts heb ik het op deze manier gedaan).
    Ik zit nu al de hele week thuis, lekker in mijn eigen omgeving. Dit omdat ik veel last heb van ontwenningsverschijnselen, af en toe is het echt niet leuk meer. Maar ik wil doorzetten.....
    Ik heb vooral last van een wazig gevoel door heel mijn lichaam, niet constant maar met vlage... het lijken wel stroom stoten op mijn zenuwen. Ook heb ik de eerste paar dagen last gehad van diarree, hoofpijn misselijk en veel duizelingen. De duizelingen heb ik nog steeds en rijdt daarom ook geen auto. Lijkt me niet verstandig.... ook heb ik pijn door heel mijn lijf, spierpijn van boven tot onder... een grieperig gevoel maar dan 3x zo erg.
    Mijn gevoel komt ook weer helemaal terug, voel me het ene moment heel emotioneel en dan weer vrolijk, maar dan kan dan ook weer omslaan naar moe en verdrietig.
    Het zal er allemaal wel bij horen denk ik dan, maar toch vraag ik om een bevestiging....

herkent iemand dit allemaal ?

grt Jolanda

hallo,
    Ik zit hier pas op deze site,en zie dat jullie allemaal stukje bij beetje verminderen met
    seroxat!Ik zelf heb ongeveer drie weken geleden het vergeten in te nemen(20MG).Toen ik een beetje raar werd elektrische schokken aan een kant van het lichaam kreeg,schoot het mij te binnen dat ik seroxat vergeten was.Dacht toen dat red ik wel eventjes ben
    toen doorgegaan en het niet meer ingenomen.Ben nu heel moe,spierpijn,en word soms sinds anderhalve week raar in mijn hoofd en sta dan te trillen op mijn benen,net of
    ik elk moment er door heen kan zakken,voel mij dan verder door mijn lichaam ook raar.Kan iemand mij zeggen of het ook door het afkicken van de seroxat komt?Krijg er dan ook angst bij en ben bang dat ik een enge ziekte heb!Gebruik nog wel oxezapam 2x daags 1 tablet!

Jolanda25
    Guest

Citaat Origineel gepost door derkelina Bekijk Post
    hallo,
    Kan iemand mij zeggen of het ook door het afkicken van de seroxat komt?Krijg er dan ook angst bij en ben bang dat ik een enge ziekte heb!Gebruik nog wel oxezapam 2x daags 1 tablet!
    Hoi, ik denk eerder dat je contact op moet nemen met je huisarts.
    Ik had dat gevoel nl ook maar toen had ik nog geen medicijnen, wil je niet ontmoedigen maar waarschuwen.

Vergeet 1 ding niet, je hoeft niet bang te zijn voor een enge ziekte.

suc6 en probeer het rustig aan te doen.

Jolanda

Dagboek berichten
    18

Arrow Re: Afbouwen Paroxetine

Hoi Allemaal,

Ook ik heb Paroxetine gebruikt, gelukkig niet voor lange tijd. Al na 1 dag had ik last van veel bijwerkingen.
    Met de Paroxetine was ik veel meer down, zeer vermoeid, misselijk, buikkrampen, niet meer kunnen slapen, diaree, geen eetlust meer, moeite met slikken (eten), concentratie verlies (wat al onder nul lag), veel angstig, braken, huilbuien, geen zin in sociale activiteiten en koorts... Kortom was het gebruik voor mij een ware ramp.
    Ben dan ook snel (na 1,5 week) naar de huisarts gegaan... blijkt dat ik allergisch ben voor een stofje in Paroxetine.
    Om deze reden ben ik ook abuis (zonder afbouwen) gestopt met Paroxetine.
    Voor mij is het nu eerst uitzieken.
    Heb nu Efexor XR 37,5 gekregen en mag overleggen met me psychologe over gebruik van andere AD in combinatie met Efexor XR 37,5.

Knuffel,
    petra

Dagboek berichten
    18

Lightbulb Re: Afbouwen Paroxetine

Hoi Derkelina,

Ik denk dat het verstandig is om contact op te nemen met je huisarts.
    Hij kent jouw het beste en weet ook hoelang je de Seroxat hebt gebruikt... Hoelanger je het gebruikt, hoe groter de kans op ontwenningsverschijnselen bij het stoppen zonder afbouwen.

Wees eerlijk tegenover je huisarts, dat je bent gestopt en waarom.
    Succes!

Knuffel,
    petra

Dagboek berichten
    18

Lightbulb Re: Afbouwen Paroxetine

Hoi Jolanda25,

Als ik je verhaal zo lees, heb je last van ontwenningsverschijnselen.
    Je schrijft dat je Paroxetine een half jaar hebt gebruikt, het kan zijn dat dit genoeg was om je gevoel van paniek en angstaanvallen te verminderen, maar niet genoeg om terug val te voorkomen.
    Ook kan het meespelen dat je in te grote stappen aan het afbouwen bent.
    Hou wel in je achter hoofd, dat nagenoeg iederen die anti depressiva heeft gebruikt, last van ontwenningsverschijnselen krijgt. Om deze reden wordt er ook vaak in kleine stapjes afgebouwt, op deze manier is de kans op ontwenningsverschijnselen minder groot.

Ik zou in ieder geval wel een afspraak maken met je huisarts en die inlichten over je ontwenningsverschijnselen, en vertel ook dat je gevoel weer terug komt.

Succes!

Knuffel,
    petra

Citaat Origineel gepost door Jolanda25 Bekijk Post
    Hallo,

Ik ben nieuw hier en heb alles eens goed doorgelezen.
    Ik herken een hele hoop dingen die hier boven staan geschreven (helaas).
    Zelf heb ik nu ongeveer 6 maanden paroxetine geslikt, dit had ik voor geschreven gekregen omdat ik veel last had van paniek en angstaanvallen.
    Ik ben nu ruim 5 weken geleden gaan afbouwen met een half tabletje per dag (van 20mg naar 10mg) En ben nu sinds 5 dagen helemaal gestopt (iov met de huisarts heb ik het op deze manier gedaan).
    Ik zit nu al de hele week thuis, lekker in mijn eigen omgeving. Dit omdat ik veel last heb van ontwenningsverschijnselen, af en toe is het echt niet leuk meer. Maar ik wil doorzetten.....
    Ik heb vooral last van een wazig gevoel door heel mijn lichaam, niet constant maar met vlage... het lijken wel stroom stoten op mijn zenuwen. Ook heb ik de eerste paar dagen last gehad van diarree, hoofpijn misselijk en veel duizelingen. De duizelingen heb ik nog steeds en rijdt daarom ook geen auto. Lijkt me niet verstandig.... ook heb ik pijn door heel mijn lijf, spierpijn van boven tot onder... een grieperig gevoel maar dan 3x zo erg.
    Mijn gevoel komt ook weer helemaal terug, voel me het ene moment heel emotioneel en dan weer vrolijk, maar dan kan dan ook weer omslaan naar moe en verdrietig.
    Het zal er allemaal wel bij horen denk ik dan, maar toch vraag ik om een bevestiging....

herkent iemand dit allemaal ?

grt Jolanda

hallo alemaal,

Ik ben 2 jaar aan de seroxat geweest,merk nu ook wel dat ik erg afwezig ben d.w.z. ik hoor mijn man en kinderen wel om mij heen maar het dringt niet door mij heen als ze met mij praten dan ben ik zo vergeten waar ze het over hebben.Maar aan de andere kant voel ik mij wel weer meer mens!

groetjes derkelina

Jolanda25
    Guest

Hallo,

Ik heb vrijdag nog contact gehad met mijn huisarts (voor de zekerheid) en omdat ik niet goed werd van de ontwenningsverschijnselen. Ze zeggen het vaak tegen je en nu ook.... neem een paracetamol, om de 6 uur 2 stuks. Ik moet zeggen dat het erg goed werkt, het onderdrukt te verschijnselen redelijk goed. Het helpt mij erg goed om de dag normaler door te komen.
    Maar wat ik begrepen heb is dat de ontwenningsverschijnselen 4 tot 6 weken kunnen duren en zolang kan ik toch echt geen asprine gaan slikken.
    Dus ik probeer het af en toe zonder, mocht het niet gaan dan neem ik weer een asprine en gaat het snel beter. Verder doe ik ook vooral dingen die ik leuk vind, dan voel je je ook snel beter. Dus ik ga ervoor om zonder paroxetine verder te gaan.... ik weet zeker dat ik zonder kan en ik heb dan ook nog geen moment gehad dat ik angstig of paniekerig was.... gelukkig maar.

grt Jolanda25

Marretjuhh
    Guest

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer, toen ik schreef was ik bezig met afbouwen, en helaas is deze poging mislukt. Ik zit nu gewoon weer aan de 20mg per dag, en dat al 5 jaar lang. Ieder afbouwschema dat ik krijg is gewoon niet vol te houden, en zeker omdat ik een rijdend beroep heb is het belangrijk dat ik mijn koppie bij de weg hou. Ik ga nu op het internet eens zoeken naar afbouwschema's die mij misschien wel goed doen. En misschien hebben jullie wel tips voor me, daar zou ik erg blij mee zijn.

Groetjes

morph
    Guest

Hai,

Ik lees net al deze verhalen en ben blij (weer eens wat anders) dat ik eindelijk eens ervaringen van anderen lees. Ik ben zelf 3 keer mislukt gestopt en mijn huisarts zegt dat ik, net als iemand hier eerder al schreef, de rest van mijn leven 30 mg paroxetine zal moeten blijven slikken. Ik zal dat gewoon moeten accepteren, zoals een ander wel eens een pukkel heeft. Niets aan te doen, jammer maar helaas, slik jij maar lekker de rest van je leven elke dag een pilletje. (Zo zei de beste man het niet letterlijk)

Ik daarintegen zou liever niets meer slikken. Vaak vergeet ik mijn medicijnen, wat een hoop sjagrijn en rotgevoel in hoofd en lijf teweegbrengt. Daarbij komt dat ik eigenlijk al die jaren nooit echt het gevoel heb gehad dat het effect positief was. Ik ben nog steeds heel veel depressief, paniek, angsten en in de war. Dus vraag ik me steeds af of ik niet beter dan dat allemaal kan voelen zonder ook nog eens die rotmedicijnen te moeten slikken.
    Misschien voel ik mij wel zo rot omdat ik een natuurlijk proces beinvloed en door mijn vaak onnauwkeurige inname slecht beinvloed.
    Bovendien slikte ik de eerste 4 jaar 20 mg. Door een (mislukte) poging te stoppen met blowen ging het leven zo moeizaam dat ik destijds, na overleg met de huisarts, naar 30 mg. ben gegaan. Nu slik ik al 3 jaar 30 mg.
    Ik heb drie keer afgebouwd en steeds weer begonnen doordat ik te depressief werd. De laatste keer heb ik een half jaar 20 mg. geslikt en het uiteindelijk toch maar weer opgegeven.
    Maar mijn gevoel zegt me dat ik zo erg depressief wordt, juist door het opnieuw reguleren van mijn serotenine huishouding. Mijn hoop is dat als ik lang genoeg stop met de medicijnen dat ik dan uiteindelijk weer normaal zal zijn zoals ik vroeger was en nu ben, met medicijnen. Als ik stop lijkt de depressie veel zwaarder en de verwarring zo groot, of ben ik gewoon vergeten hoe het vroeger was, kan dat?
    Maar mijn leven nu is i.i.g. een stuk prettiger en veiliger dan 7 jaar terug, ik heb het idee dat stoppen uiteindelijk licht zal geven.

Iemand al jaren gestopt?????????

Unhappy Re: Afbouwen Paroxetine

hallo marretjuh
    ik weet precies wat je bedoeld ......pff ben er zelf nu 2 weken vanaf met afbouwen tot een halfje en daarna niks meer...
    ik heb bijna de zelfde ontwenningverschijnselen als jij...en ik heb net voor t eerst weer een angst paniek aanval gehad gelijk janken en waarom????
    ik voelde me zooooo klote depri...
    ik hoop dat ik niet terug val .. woensdag ff naar huisarts voor verwijzing psycholoog want ik denk niet dat ik deze tyd alleen aan kan???
    ik wil eigenlijk helemaal niks meer voor mn klachten...(angst en paniekaanvallen)....geen med. meer in ieder geval.....
    ik heb ze totaal een jaar of 10 gesliktttt
    ik was t zo zat....gaat t nu wel wat beter met je???

groetjes danielle
    Citaat Origineel gepost door Marretjuhh Bekijk Post
    Hallo,

Ik ben nieuw hier, en ik heb al een onderwerp gezien m.b.t afbouwen paroxetine, maar weet niet of daar nog veel naar gekeken wordt, dus ik open even een nieuwe. Hoop niet dat het erg is. Ik ben sinds twee weken bezig met afbouwen na 5 jaar paroxetine geslikt te hebben. Ik heb enorme last van ontwenningsverschijnselen. Prikkelbaar, pijn in me lijf, onrustig(angstig) gevoel, vreemd gevoel in me hoofd(ik kan er geen naam aan geven, maar lijkt wel alsof ik heel de dag duizelig ben), huilbuien, en ga zo maar door. Van de psychiater heb ik ter ondersteuning oxazepam gekregen, maar wil die niet steeds slikken als ik me zo voel. Maar af en toe is het gewoon niet uit te houden. Heeft iemand tips hoe ik hier het beste doorheen kan komen? Het valt me erg zwaar, en de neiging om tach maar weer een hele te slikken is soms heel groot, maar ik wil er gewoon vanaf, want het is en het blijft verslavende rotzooi. Als ik er ook eenmaal vanaf ben, zal ik ook aan geen enkele A.D meer beginnen.

Groetjes

Hallo allemaal,
    Wat een slechte reacties hebben we met zij allen op paroxetine (het afbouwen ervan in ieder geval).
    Ik ben er ook een van, watv een rotzooi!
    Ik ben 24 maar lijkt wel of ik in de overgang zit joh!
    Vanuit het niets heel heet krijgen, ook huiduitslag over mijn hele lichaam..
    Tja de alom bekende schokjes in mijn hoofd en lichaam, Dan weer heel vrolijk en dan weer zwaar geirriteerd binnen 1 minuut, pfff zo vermoeiend allemaal.
    Maar ik zet door, dan maar een paar maanden afzien en wweer fris, mijn oude ik proberen terug te vinden.
    Of leren kennen, want ik heb in totaal 8 jaar ad geslikt, en weet niet meer hoe ik ervoor was precies, maar ja, dat gaan we ontdekken.
    Het enige probleem wat ik heb met stoppen is niet zozeer de ontwenningsverschijnselen bij mij, (ik zal het proberen goed te dragen) maar is dat iik een alleenstaande moeder ben van een zoontje van 5.
    Ik hoop niet dat hij er hinder van zal ondervinden dat mama af en toe niet altijd even vrolijk is.
    Ik ga mijn best doen, afspraak met maatschappelijk werker staat al...
    En voor de rest ga ik doorbijten en afzien, totdat het laatste beetje rotzooi mijn lijf uit is, zit nu op een kwart tabletje, einde van te slikken medicatie is in zicht...
    Voor iedereen die aan het afbouwen is, heel veel sterkte, en we slapen elkaar er wel door heen hier!
    Veel liefs jessica

Wat ik mij afvraag is of de paroxetine jullie klachten wel helemaal heeft weggenomen. Ik slik nu nl. al een jaar, maar ben nog steeds heel opgejaagd en ook nog wel eens benauwd en paniekerig.
    Als ik stop ben ik bang dat het alleen maar erger gaat worden.
    Ik ben ook kilo aangekomen, terwijl ik nooit schommelde in gewicht. Ik hoop ook positieve geluiden te horen!

Groetjes, Esther

vrijheidhier
    Guest

Unhappy paroxetine?? mijn ervaring

hoi, ik ben nieuw op deze forum
    schrijf hier mijn ervaring met paroxetine
    ik gebuik t inmiddels 4 jaar met gestopt tussen door zwangerschap
    maar nu de laatste tijd al ruim een half jaar als t niet langer is gaat t middel mij irriteren
    ik heb heel veel last van bijwerkingen
    zweten, overgewicht, angsten, afkickverscijnselen raar gevoel in gezicht, onrustig, irritatie, wattig gevoel in mn hoofd, veel hoofdpijn, bonken in mn oren en noem maar op
    nog veel meer. is dit dan nog wel een goed middel? nou ik heb mn twijfels hierover. morgen weer naar de psych toe kijken wat ze kan doen voor mij
    maar voor mij hoef dit niet meer ik ben nog meer last van dingen voor dat ik met deze troep begon dus laat mij maar lekker zonder medicijnen heb ik minder klachten
    nu voel ik me veel beroerder. graag wil ik mijn ervaring met jullie delen en vragen wat jullie eraan deden of doen

floortje12
    Guest

Hoi allemaal,

Ik heb al eerder geschreven dat ik aan het afbouwen ben en ik ben nu sinds ong.2 maanden clean.
    In het begin van het afbouwen heb ik heel veel last gehad van schokjes in mijn hoofd en duizeligheid, maar dat is nu helemaal over.
    Wel is mijn eetlust nu naar nul gegaan waardoor ik nu 11 kilo ben afgevallen.
    Dat is op zich niet zo'n probleem ,want ik was 21 kilo! aangekomen toen ik het spul nog slikte.
    Ik voel me wel weer heel somber en lusteloos/moe.
    Ik wil absoluut geen medicijnen meer.
    Mijn huisarts verwees mij door naar en ik zou weer beter medicijnen kunnen nemen.
    Dit keer citalopram. Want hier had je de minste kans op gewichtstoename.
    maar tnt heb ik het nog niet gedaan omdat ik bang ben voor de bijwerkingen.
    ik probeer het nu zelf maar het is wel zwaar.
    Ik heb nu cognitieve therapie.
    Wat ik vooral vervelend vind is het gevoel alsof je een zware last op je rug en schouders hebt.
    Alles voelt heel zwaar en vreselijk moe.
    ik wil nooit meer aan de medicijnen want het is volgens mij puur vergif, als je ziet wat je er allemaal van krijgt als je er mee stopt.

floortje12
    Guest

hoi allemaal,
    Ik heb 7 jaar paroxetine gebruikt en ben er nu sinds 2 maanden vanaf.
    Alleen komen de klachten die ik had weer terug.
    Ook voel ik mij lichamelijk niet goed.
    Tijdens het afbouwen veel last gehad van de afkickverschijnselen.
    De ergste zijn voorbij, zoals de schokjes in mijn hoofd en de duizeligheid.
    Maar nu heb ik veel last van een slap gevoel in mijn lichaam en totaal geen eetlust.
    Alles lijkt heel wazig en ik kan me niet goed concentreren en dingen onthouden.
    Dit gevoel duurt soms dagen en is dan wel weer even weg.
    Maar tnt komt het wel weer terug.
    Zijn dit nou nog steeds afkickverschijnselen of kan ik niet zonder medicijnen?
    ik vind het heel lastig.

Hallo mede gebruikers,

Ik ben in de afgelopen 2 maanden van 40 naar 20 mg Par per dag gegaan. Van 40 naar 30 ging goed, maar van 30 naar 20 ging minder.. hoofdpijn, duizelig, schokken...
    Ik ben hard aan het trainen in de sportschool, maar daar bleek mn bloeddruk nog steeds veel te hoog en na een bezoek aan de huisarts vandaag was het advies ... stoppen met seroxat. Ik heb sinds het gebruik van Seroxat een hoge (en nu dus erggg hoge) bloeddruk en gewichts toename (min 10 kilo) en een eetlust die tot het 0 punt is gedaald, dus vele reacties van 'elk pondje gaat door het mondje' begrijp ik wel, maar dat is bij mij abs niet het geval, ik mag blij zijn als ik 1500 kcal binnenkrijg... en da's geen grapje!!

IK wil dus zo snel mogelijk van de seroxat af. Heb hier al wel het één en ander gelezen, gelukkig ben ik al van 40 mg naar 20 mg gegaan en dat was niet makkelijk, had het waterige gevoel idd, alsof je op watten loopt en duizelig.. en ik had erg hoofdpijn. Maar ik moet het toch proberen, mijn bloeddruk moet naar beneden!!

Ben benieuwd naar ervaringen van anderen!!?? Please?!!

Mijn Tensie is nu 110/139 en hartslag 117, in rust.. Vóór Paroxetine was dit 80/120 en 80..
    ervaringen?? PLs mail me??!
    Laatst aangepast door moos : 18-06-08 om 02:38 Reden: aanvulling

poukie76
    Guest

Hoi allemaal,

Na 8 maanden paroxetine te hebben geslikt ben ik er vanaf. Na een burnout zat ik zo volledig in de put, en zag overal spoken en had angststoornissen. Op aanraden van de dokter maar gaan slikken. De eerste 2 weken echt alleen maar ellendig gevoeld. Toen ik een afspraak bij de dokter wilde gaan maken om ermee te stoppen ging het langzaam aan beter. Ik moet zeggen, ik ben 6 maanden echt heel vrolijk en onbezorgd geweest. Ik dacht nergens over na. Voor velen voelt dit misschien als afgevlakt, maar ik was echt even blij met deze rust in m'n hoofd. Een groot nadeel vond ik wel dat ik vele minder energie had en 's middags altijd in slaap viel op de bank, en dat met een kind van 4 jaar ... Na 6 maanden heb ik besloten te willen stoppen. Ik zat lekker in m'n vel en voelde me sterk genoeg om te gaan stoppen. Ik ben altijd heel licht geweest, maar de laatste 3 maanden wel 6 kilo aangekomen. Voor mijn doen heel veel wat ik kon altijd eten wat ik wilde. Ik was op het ergste voorbereid met al die verhalen over het afkicken.
    Ik kreeg van de dokter een afbouwschema van 2 maanden. Ik slikte 20 mg per dag, en nu was het de 1e maand een halve tablet per dag, en de 2e maand een halve tablet om de dag. De eerste maand ging verbazingwekkend goed. Ik was af en toe misselijk en wat licht in m'n hoofd maar meer ook niet. De tweede maand was ik eigenlijk constant misselijk en heel veel licht in m'n hoofd en de bekende stroomstootjes in m'n hoofd.
    Vooral die misselijkheid was ik op 'n gegeven moment echt zat. Maar ik heb doorgezet.
    Ik ben er nu een maand vanaf en sinds 1,5 week gaat het een stuk beter. Die misselijkheid en licht in m'n hoofd heeft nog wel even doorgewerkt. Gelukkig ben ik er weer vanaf! Geestelijk heb ik echt geen terugval gehad! Wel heb ik nog even weinig energie en heb ik 's middags soms echt geen fut meer in m'n lijf. Als dit over een week niet is verbeterd, ga ik wel langs de dokter. En ik hoop die kilo's toch wel weer kwijt te raken!

Ik ben niet van plan om ooit weer aan de paroxetine te gaan, het heeft me zeker geholpen maar eraan wennen en het ontwennen vind ik heel zwaar. Dan ga ik liever naar de psychiater mocht het ooit nodig zijn!

Maar jullie zien, je kan er dus wel vanaf komen, alleen veel doorzettingsvermogen hebben!

Hierbij mijn verhaal over de bijwerkingen.

Mij is paroxetine ooit voorgeschreven omdat ik zoveel hoofdpijnklachten had. Dit zou liggen aan de overdracht tussen de hersencellen en dit middel zou mij prima helpen.
    Ik was heel sceptisch maar omdat ik letterlijk erg verdrietig werd van giga hoofdpijn is mij dit middel eigenlijk door de huisarts opgedrongen. (mij laten overhalen)
    In de eerste weken was ik erg ziek, langzaam aan vervlakte ik en toonde ik weinig echte emotie's meer. De hoofdpijn dempte ook en wat dat betreft hielp het. Toen ik na enkele maanden wilde stoppen bemerkte ik dat dit onmogelijk was.
    Alle emotie die ik niet in de afgelopen maanden getoond had kwam er als het ware uit. Daarop werd mij geadviseerd om weer te starten wat ik huilend gedaan heb...
    Na een jaar of 5 kreeg ik ernstige gewrichtsklachten. Na onderzoek werd verteld dat dit psychisch was en dat ik maar hogere dosis moest of andere medicatie. (later bleek dit niet psychisch maar om ontstekingen te gaan)
    Ik wilde maar 1 ding en dat was stoppen!!! Maar zo gemakkelijk gaat dat niet. Niet alleen het middel geeft vele nare bijwerkingen ook de medici sporen je aan met een ander antidepressiva te starten.
    Zeker als je al niet lekker in je vel zit (gewrichtspijnen) is het moeilijk om voor jezelf op te komen. Mijn huisarts gaf de reden dat ik met andere pillen verder moest omdat als je pijn hebt ( al is dat 5 maanden lang al) je niet huilend op een spreekuur komt.
    Die ontzettende botte wijze waarop met je als patient omgegaan wordt en het gemak waarmee je anti depressiva door je strot geduwd krijgt stuit mij enorm tegen de borst.

Ik ben nu een maand vrij van de anti depressiva en voel me weer een beetje mens. Die gewrichtsklachten zijn een bijwerking van de paroxetine en zullen langzaamaan moeten verdwijnen. Heel vervelend maar ik kijk nu wel drie keer uit voor ik ooit weer begin aan zoiets. Want ik was niet depri ik had alleen schelle hoofdpijn. Daarmee is wel 5 jaar van mijn leven voorbij gegaan als zombie. Mijn kinderen zijn groot en kennen mij alleen als vlakke emotieloze moeder. (en meer bijwerkingen)
    Kijk daar zou je nou depri van kunnen worden.
    Nogmaals het gemak waarmee ze deze middelen voorschrijven is stuitend. Dat doet af aan mens zijn.

Als ik met dit maar 1 mens zou kunnen laten aarzelen om te starten dan ben ik al blij want het middel is in 1 seconde voorgeschreven maar je draagt de gevolgen levenslang met je mee...
    Dit middel was in mijn geval vele malen erger dan de kwaal. Vergif!

Stella53
    Guest

De tranen schieten mij in de ogen naar alleen nog maar de eerste reactie's te lezen. Ik heb ruim 10 jaar Paroxetine (voorheen Seroxat) geslikt en besloot in april 2009 te gaan afkicken. Daar ben ik nog steeds mee bezig. Ik ga door de hel! Heb alle symptomen: knarsende nek, duizelig, misselijk, wankelingen, hoofdpijn, spierpijn en "wou dat ik dood was"-gedachten enz.

Maar ik wil niet dood !!

Om te begrijpen wat er met mij aan de hand is, ben ik onderzoek gaan doen en dat heeft mij de motivatie gegeven om door te gaan en van dit gif af te komen.

Daar ben ik een web-site over aan het maken; wat is anti-depressiva, wat doet het met U en afkicken van anti-depressiva.

Anti-depressiva zijn wel degelijk verslavend. Het hele serotonine/dopamine-tekort in de hersenen, wat de artsen vertellen terwijl ze het middel voorschrijven, is met geen mogelijkheid te bewijzen. Het hele verhaal berust op veronderstellingen. Op grond van deze veronderstellingen krijgen wij anti-depressiva veel te snel en veel te makkelijk voorgeschreven, terwijl wel aangetoond is, dat afbouwen van SSRI's (anti-depressiva), de aanvankelijk klachten verhevigen, waardoor mensen vaak toch weer terug vallen. Dat vertelt uw huisarts U vast niet.

Zeer relevant is, is dat geweldadigheid en zelf-dodingsgedachten een zeer vaak voorkomend verschijnsel is.

Ik heb onderzoek gedaan naar het serotonine/dopamine verhaal en .................. het bewijs is er gewoonweg niet !!! Toch krijgen wij drugs zodra wij ons onrustig voelen, een paar angstaanvallen hebben, hartkloppingen enz.

De huisarts zou moeten beginnen met gespreks-therapieen. Uit ervaring weet ik, dat angst-aanvallen heel erg zijn. Je zit dan ook volkomen overstuur bij de huisarts en die heeft op dat moment geen andere keus (denkt hij/zij) dat anti-depressiva de oplossing is. In veel gevallen zal het voorschrijven samen gaan met een kalmerende drug als Benzodiazepine (bv. Oxacepam) : http://home.planet.nl/~holtj019/NL/A..._middelen.html

Ik maak de web-site over anti-depressiva, de leugen daaromheen en het afkicken ervan en heb de meest tragische verhalen gelezen van talloze mensen die het afkicken gewoonweg niet aankonden. Het is afschuwelijk zwaar. Er is maar 1 manier om dit vol te houden en dat is; begrijpen dat je aan het afkicken bent van gelegaliseerde drugs.

Ik heb een aantal zeer goede hulpmiddelen gevonden, die het leed aanzienlijk kunnen verzachten, hetgeen ik nu uit eigen ervaring weet.

Cold Turkey is heel erg gevaarlijk, afbouwen is veruit de het beste. Neem daar zoveel tijd voor als jouw lichaam je toestaat.

Annelies
    http://www.Antidepressiva.Come2me.nl

Even een vraagje: Mbt tot het afbouwen heb je het over een kwart. Hoe doe je dit dan?

Ik heb nu tabletjes van 10 mg, maar die kun je niet breken. Het afbouwen bij mij gaat niet van een leien dakje, dus misschien moet ik het ook wat rustiger aan doen, dan wat de arts me heeft voorgeschreven.

Ik ben benieuwd.

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Bij de apotheek kun je een pillensnijdertje kopen .. zo kun je je tabletten wel in 2 of 4 breken

Premium + Account gabry's Avatar
    Dagboek berichten
    1

@wbru
    Je kunt je huisarts verzoeken de apotheker capsule's te laten maken met 1mg per capsule. Ook zijn er (omdat je nu op 10 mg zit) tabletten van 10 mg.
    Maar het makkelijkst zijn de capsule's, als je dan aan 10mg. gewend bent kun je heel makkelijk naar 9 mg. gaan. Je moet dan wel 9 capsule's innemen maar dat maakt het afbouwen een stuk makkelijker. Let er alleen wel op dat je rustig aan afbouwt, blijf MINIMAAL 2 weken op 10mg. dan naar 9mg. enz. is 2 weken te snel, dan doe je drie weken...heel veel succes!!! Groetjes Gabry

Dagboek berichten
    1

@wbru
    Ik zie trouwens nu pas dat je afbouwt op advies van een schema van de huisarts, die gaan over het algemeen veel te snel, bovendien hebben ze ook de neiging het advies te geven een dag overslaan, later twee dagen overslaan, ik heb het zo ook geprobeerd maar dat werkt niet, je hersenen moeten de tijd hebben aan de vermindering te wennen, en wel door dagelijks dezelfde dosering toe te dienen, maar dan steeds een beetje minder, snap je? Je moet het de tijd geven, eraan te wennen. Ik heb er zelf bijna een jaar over gedaan, dus rustig aan..

hoi ik ben ook net nieuw. ik heb ook een tijdje gestopt met antidepresivum. dat is vreselijk. de klachten werden twee keer erger. alles komt weer terug. je moet nooit op eigen houtje ermee stoppen. en zowiezo is seroxat verslavend. als je oprah winfreh kent daar heb ik het een tijdje geleden gezien.nou ik hoop dat je hier wat aan hebt anders moet je weer naar je huisarts gaan. succes

Premium ++ Account Luuss0404's Avatar

@ vrijheidhier,
    Hopelijk is je psych het ermee eens dat je wil/kan stoppen! Veel sterkte!

@ floortje12,
    Fijn dat de schokjes en duizeligheid minder zijn... kan idd zijn dat de lichamelijke en geestelijke klachten komen omdat je nu gestopt bent... Je zou vitamine supplementen kunnen nemen om te kijken of je je dan beter voelt?!
    Hopelijk helpt de cognitieve therapie zodat je je beter voelt!
    Heel veel sterkte en succes!

@ Moos,
    Vervelend dat je weinig eetlust hebt
    Heeft je huisarts een voorstel gedaan over hoe jij het beste kan stoppen?
    Heel veel succes, hopelijk ervaar je niet (teveel) ontwennigsverschijnselen als je helemaal stopt!

@Poukie76,
    Ik begrijp best dat je die rust in je hoofd wel even nodig had en fijn vond
    Heel goed dat je zelf wou stoppen op een moment dat je je goed voelde en dat je hebt doorgezet ondanks de ontwenningsverschijnselen!
    Fijn dat je je nu goed voelt en ik hoop dat je snel weer meer energie krijgt!
    Heel veel succes!

@Samurailady,
    He wat vervelend dat je huisarts je aan de AD wou hebben voor je hoofdpijn en dat je daardoor gewrichtspijnen kreeg en jaren 'gemist' hebt
    Erg goed van je dat je er nu vanaf bent!
    Ik hoop dat je het kan volhouden en dat je kids zien wie je echt bent!
    Heel veel sterkte en succes!

@ Stella53,
    Ik wens je heel veel succes met afbouwen/stoppen!
    Super dat je mensen voor het afbouwen/stoppen wil waarschuwen en mensen informeert over jou bevindingen en die van anderen! Het is erg jammer dat de huisarts bij veel klachten AD als enige oplossing ziet en niet verteld dat zowel het op als afbouwen erg zwaar kan zijn
    Ik ben blij dat ik mijn huisarts om een bloedonderzoek heb gevraagd toen ik erg moe en lusteloos was, hij wou me aan de AD hebben maar uit bloedonderzoek war ik zelf op aan heb gedrongen bleek ik bloedarmoede te hebben, als ik niet mijn eigen gedachten had gehad en mijn huisarts had gevolgd dan was ik nu een ander persoon...

@ Wbru,
    Hopelijk heb je wat aan de tips van Agnes en Gabry!
    Succes en veel sterkte met afbouwen!

@ Zini2007,
    Hopelijk lukt en nieuwe stoppoging met begeleiding of met behulp van supplementen je!
    Verlies nooit de moed: soms gaat de deur pas open met de laatste sleutel van de bos

druifje
    Guest

Citaat Origineel gepost door Marretjuhh Bekijk Post
    Hallo,

Groetjes
    Ik laat mij reeds enkele jaren met japanse acupunctuur behandelen. DAt maakt heel wat los en lost heel wat op.Je hebt wel geduld nodig.

Hallo Druifje,

Waarom ben je begonnen met Japanse acupunctuur?
    Ga je elke week heen en hoelang duurde het voor je verandering/verbetering merkte?
    Wel fijn dat het bij jou heel wat los maakt

Lieve groet, Luuss
    Verlies nooit de moed: soms gaat de deur pas open met de laatste sleutel van de bos

Dagboek berichten
    1

Ja daar ben ik ook benieuwd naar, ik ben me ook aan het verdiepen in acupunctuur, en wil daar graag meer over weten.
    Gr. Gabry

druifje
    Guest

Gewoon proberen bij een goede acupuncturist. Doe het al jaren, want gaat maar langzaam. Het hakte er in het begin wel in bij mij. Nu ga ik 1x in de 2-3 weken en haal steeds dezelfde prikjes die het systeem weer in balans brengen en het hoofd helder maken. Wordt vergoed door de verzekering.

druifje
    Guest

Citaat Origineel gepost door Luuss0404 Bekijk Post
    Hallo Druifje,

Waarom ben je begonnen met Japanse acupunctuur?
    Ga je elke week heen en hoelang duurde het voor je verandering/verbetering merkte?
    Wel fijn dat het bij jou heel wat los maakt

Lieve groet, Luuss

Luus, ik had zoveel meegemaakt dat ik er zeer veel lichamelijke klachten van had. Gelijk in het begin sloeg het aan en de eerste maanden waren zwaar. D.w.z. de energie moest zich blijkbaar door enorme blokkades heen worstelen dat het pijn deed of krampen veroorzaakte. De behandelaar bleef bij alles even kalm en zei alleen maar: komt allemaal goed. Hij heeft blijkbaar bijzondere ervaring. Gelukkig hoort er een zaak niet bij en dat is psychologiseren. Ook blokkades in de hersenen worden meegenomen. Het is wonderbaarlijk in mijn geval. Dág, Druifje.

druifje
    Guest

Overigens, peroxine ken ik niet. Kan iemand mij zeggen wat dat is?

@ Druifje,
    Bedankt voor je antwoord en ook goed om te weten dat het vergoed wordt
    Fijn dat het voor jou zo goed werkt!

Ik denk dat je met peroxine bedoelde paroxetine (zoals in dit bericht staat).
    Dat is een SSRI (antidepressiva) die wordt voorgeschreven bij oa depressie, angststoornissen, zoals een dwangstoornis, paniekstoornis, sociale fobie en posttraumatische stressstoornis. Het wordt ook gebruikt bij zenuwpijn, bij bepaalde soorten jeuk, bij seksuele stoornissen (vroegtijdige zaadlozing) en bij opvliegers tijdens de overgang. (Bron en meer info: http://www.apotheek.nl/Medische_info...=10704&rId=588)

Pagina 1 van 24 12311 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke onderwerpen

1. Seroxat,Paroxetine
    By emma61 in forum Antidepressiva
    Reacties: 279
    Laatste Post: 29-07-14, 21:45
  2. Starten met Paroxetine?
    By PoorTwistedMe in forum Antidepressiva
    Reacties: 56
    Laatste Post: 17-08-13, 10:53
  3. Paroxetine en alcohol
    By Marian in forum Antidepressiva